Polska

Polska

Gorzów Wlkp.

Gorzów Wlkp.

 

Biuletyn Informacji Publicznej

1 procent

 

 

Szkoła Ucząca Się

 

Global Scholars

Erasmus+

        To był wyjątkowy Maraton. Nauczyciele prowadzili zajęcia różnymi technikami, które -  jak się okazało – zmotywowały wszystkich uczniów do osiągania celów, do rozmów w parach, dyskusji, odpowiedzialności za wyniki grupy, ale przede wszystkim do uczenia się.

W tym roku bohaterami byli:
Pani Katarzyna Pawliszak i Pan Rafał Jaszewski oraz klasa 5e (Współprowadzenie Mistrz - Uczeń),
Pani Monika Brałko i klasa 3a (Inteligencje Wielorakie),
Panie Dorota Malinowska oraz Monika Kosakowska i klasa 5a (Współprowadzenie - nauczyciele spokrewnionych przedmiotów),
Pani Kamila Bukowska i klasa 2a (rozwijanie u uczniów umiejętności pisania wypowiedzi wielozdaniowej).

MLO rozpoczęły zajęcia wychowania fizycznego w 5e. Rzadko obserwujemy lekcje, których tematem jest inteligencja piłkarska, a uczniowie błyskawicznie reagują na sygnały, rozwiązują zadania matematyczne i tworzą matematyczne figury. Myślicie może, że pomyliłam lekcję wychowania fizycznego z matematyką? Nic podobnego! Celem tych zajęć było prowadzenie piłki wewnętrzną oraz zewnętrzną częścią stopy i nie muszę chyba dodawać, że uczniowie zaangażowali się bez reszty.

Klasa 3a po raz kolejny zaprezentowała lekcję z wykorzystaniem Inteligencji Wielorakich. Zadania, które uczniowie mieli do zrobienia, uruchomiły inteligencję wizualno-przestrzenną, ruchową, przyrodniczą i matematyczno-logiczną. Mimo iż w każdej grupie były inne, każda osiągnęła wspólny cel. Odpowiedni dobór poleceń dla uczniów - wykorzystanie Inteligencji Wielorakich - i praca w grupie to klucz do sukcesu, którym Pani Monika Brałko otwiera wszystkie drzwi do umysłów swoich dzieci.

Uczniowie z 5a uczestniczyli w lekcji biologii i geografii, którą współprowadziły Panie Dorota Malinowska i Monika Kosakowska. Jej celem było wykonanie folderu prezentującego krajobraz i roślinność pobrzeży Polski. Uczniowie podzieleni na grupy wykonywali zadania, a ich wyniki umieszczali w folderze. Odniosłam wrażenie, że dzięki Współprowadzeniu uczniowie na jednej godzinie lekcyjnej zdobyli dwa razy więcej wiedzy, a proces uczenia się był bardziej atrakcyjny niż podczas tradycyjnych zajęć. Zdania podsumowujące i satysfakcja na twarzach uczniów mówiły same za siebie.

Maraton zakończyły zajęcia z edukacji polonistycznej w 2a, które prowadziła Pani Kamila Bukowska.
Zadaniem uczniów było napisanie opowiadania na podstawie historyjki obrazkowej. Dzieci pracowały w grupach. Były tak bardzo zaangażowane, że nawet nie zauważyły, kiedy zrealizowały wszystkie kryteria i tym samym osiągnęły wyznaczony cel. Wszyscy obserwujący stwierdzili, że były to wyjątkowe zajęcia.

Lekcje obserwowały 10-12-osobowe zespoły nauczycielskie, które skrupulatnie zapisywały fakty dotyczące zajęć, aby tego samego dnia przedstawić informację zwrotną prowadzącemu, a prowadzący mógł wybrać modyfikacje na podstawie Analizy Prac Uczniowskich. Bo nasz Maraton to przede wszystkim znakomita forma doskonalenia, która wpływa na jakość procesu uczenia się w szkole. 

Pozostająca pod wielkim wrażeniem pracy uczniów i nauczycieli,

                                                                                          Maria Traczyk
                                                                                          Dyrektor SP 15

 

Szukaj na stronie

Przeszukaj portal

Statystyka

Użytkowników:
3
Artykułów:
202
Odsłon artykułów:
569803

 

Szkoła Podstawowa nr 15 im. Wojska Polskiego w Gorzowie Wielkopolskim