Polska

Polska

Gorzów Wlkp.

Gorzów Wlkp.

 

Biuletyn Informacji Publicznej

1 procent

 

 

Szkoła Ucząca Się

 

Global Scholars

Erasmus+

         Cały dzień w ogrodzie to niezła gratka!

Miejsce wymarzone, by rozwijać inteligencję przyrodniczą.

Zaczęliśmy od poszukiwań elementów naturalnych i tych, które do natury nie należą. Kiedy już zgromadziliśmy te “skarby”, podzieliliśmy je według odpowiednich kategorii. Dyskutowaliśmy, które z nich są dobre dla naszego przyjaciela - Koziołka Matołka. Długo zastanawialiśmy się, do czego może służyć w ogrodzie sieć rybacka. Wyobraźcie sobie, że chroni świeżo wysiane nasiona przed ptakami!

Uczyliśmy się angielskich nazw znalezionych przedmiotów. Okazało się, że nie wszyscy uważali. A nazwy te trzeba było podać w kolejnym zadaniu. Podzieleni na dwie grupy wędrowaliśmy ścieżką, a kierunek wyznaczała nam rozciągnięta na ziemi lina. Mieliśmy zapamiętać i podać nauczycielom jak najwięcej przedmiotów ułożonych wzdłuż tej liny. I z tym mieliśmy niemały kłopot. Później zastanawialiśmy się, jakie wyrazy udało nam się zapamiętać, a które w ogóle nie pojawiły się w ćwiczeniu, jak na przykład stone (kamień) - może za bardzo wkomponowany był w naturalne otoczenie?

Ostatnim zadaniem było wykonanie w grupach postaci Pinokia i Koziołka Matołka, oczywiście z materiałów znalezionych w ogrodzie. Projekty nie musiały być przestrzenne, więc poszło nam “gładko”. Jedynym problemem okazało się zażegnanie konfliktu między dwoma grupami, które zaczęły walczyć o sieć rybacką. Obeszło się bez rozlewu krwi ;-), A problem rozwiązano drogą pokojową.

Z ogromną radością powitaliśmy trenera, który poprowadził dla nas zabawy sportowe. Śmiechu było co niemiara! To było bardzo przyjemne zakończenie zajęć.

Trudno uwierzyć w to, że jutro już podsumowanie wizyty i przeprawa promem do Neapolu.

Ale jeszcze dzisiaj spotkamy się z naszymi włoskimi przyjaciółmi na uroczystej kolacji.

 

Pozdrawiamy radośnie i słonecznie

Grupa Erasmusa

 

Nasze refleksje

 

Zapamiętam,...

… że jak Pan albo pani tłumaczą, trzeba słuchać. (Jakub)

… że żelazo to iron po angielsku. (Piotr)

… jak fajnie było we Włoszech. (Weronika)

… słowa, które dzisiaj ćwiczyliśmy: plastic, orange, lemon. (Sara)

 

Wiem,...

… że iron to żelazo. (Jakub)

… co to są rzeczy naturalne i nienaturalne. (Piotr)

… że są różne inteligencje. (Weronika)

… że na wyjazdach można wiele się nauczyć, na przykład angielskiego i słówek po włosku. (Sara)

Wykorzystam…

… w przyszłości wyrazy, których się nauczyłem, na przykład: plastic string, orange, lemon. (Jakub)

… to, że umiem lepiej pracować w grupie. (Piotr)

… zabawy na podwórku, które poznałam, na przykład budowanie z patyków i “Ąse madąse”. (Weronika)

… ćwiczenia, które nam pan pokazał, na przykład podskoki z liczeniem i różnymi figurami. (Sara)   

 

Free Lightbox Gallery

Szukaj na stronie

Przeszukaj portal

Statystyka

Użytkowników:
3
Artykułów:
202
Odsłon artykułów:
569328

 

Szkoła Podstawowa nr 15 im. Wojska Polskiego w Gorzowie Wielkopolskim