Polska

Polska

Gorzów Wlkp.

Gorzów Wlkp.

 

Biuletyn Informacji Publicznej

1 procent

 

 

Szkoła Ucząca Się

 

Global Scholars

Erasmus+

       Mówi się, że każdy z nas jest inny, każdy uczy się w indywidualny sposób, każdy potrzebuje innych bodźców, aby osiągnąć sukces. Jednak, co to oznacza w praktyce?

Dzięki realizowanemu przez naszą szkołę projektowi Erasmus+ Jestem pedagogiem innowacyjnym, nauczam globalnie mieliśmy możliwość poszerzyć swoją wiedzy na temat teorii inteligencji wielorakich według Howarda Gardnera. Nauczyciele z partnerskiego przedszkola we Francji uświadomili nam, że jeżeli za wszelką cenę chcemy nauczyć jastrzębia biegać, to po jakimś czasie nie będzie on już mistrzem latania, a jego umiejętność biegania wcale nie wzrośnie. Dlatego tak ważne jest, aby nauczyciel znał mocne i słabe strony swoich uczniów oraz organizował ich pracę według tej wiedzy. Efekty mogą być wtedy wyjątkowe!

Poznać inteligencje dominujące u swoich uczniów postanowiła nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej Pani Monika Brałko. Wyniki testu nie były tak oczywiste, jak powszechnie się uważa. Nie u wszystkich dzieci w klasach I-III dominuje przecież inteligencja ruchowa!
28 lutego 2019 r. Pani Brałko przeprowadziła lekcję z wykorzystaniem inteligencji wielorakich. Na zajęcia zaprosiła również nas. Uczniowie podzieleni na grupy (według predyspozycji), wykonywali różne zadania. Zadziwiające jest to, że pomimo iż każda grupa pracowała inaczej osiągnęli wspólny cel: poszerzyli wiedzę nie tylko na temat naszych krajów partnerskich (Erasmus+) ale także najbardziej znanych bohaterów literatury dziecięcej (z Francji, Włoch, Szwecji i Polski). Uczniowie niemal od razu zabrali się do pracy, a list od nauczycielki z celami i kryteriami mocno zmotywował ich do działania. To dzieci z 2a grały pierwsze skrzypce, a nauczyciel, prawie niezauważalnie, kierował zespołem. Każda grupa rozszyfrowała nazwę kraju, ułożyła jego flagę i ze znawstwem opowiadała o najbardziej znanych bohaterach literackich poszczególnych państw.
Obserwowane przez nas zajęcia udowodniły, że nie ilość, a jakość zadań edukacyjnych ma znaczenie!

Pani Moniko, swoją pracą potwierdziła Pani słowa - Jeżeli dziecko nie uczy się w sposób w jaki nauczasz, wtedy musisz nauczać je w ten sam sposób w jaki ono się uczy.
Dziękujemy za kolejne wartościowe doświadczenie!

    
    Maria Traczyk
    Karolina Jankowiak

 

 

 

Free Lightbox Gallery

Szukaj na stronie

Przeszukaj portal

Statystyka

Użytkowników:
3
Artykułów:
202
Odsłon artykułów:
569337

 

Szkoła Podstawowa nr 15 im. Wojska Polskiego w Gorzowie Wielkopolskim